بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليك يا مولاي يا صاحب الزمان

لعن الله اعدائكم من الجنة و الناس اجمعين

بابي انت و امي و نفسي لك الوقاء و الحمي.

 

مادري داشت كه حوران بهشتي حشمش

پدري داشت كه عالم همگي خاك درش

پسري داشت كه مردن چو عسل در نظرش

مثل و مانند حسن نيست به دنيا هرگز

سلام  عليكم و رحمة الله.

 

سالروز ولادت كريم آل طه حضرت مولانا امام حسن مجتبي سلام‌الله‌عليه را محضر مولايمان حضرت ولي عصر سلام‌الله‌عليه و عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف و دوستان و خدمتگزاران حضرتشان تبريك و شادباش عرض مي‌كنم. به فضل خداوند اميدواريم كه عيدي ما را اذن ظهور مرحمت فرمايد.

 

در ماجراي تنها گذاشته شدن امام مجتبي سلام‌الله‌عليه، دو گروه بودند كه توجه به آنها مي‌تواند براي ما عبرت آموز باشد:

اول) ثابت قدمان: وقتي عبيد الله بن عباس به عنوان فرمانده لشگر امام حسن سلام‌الله‌عليه به سمت لشكر معاويه رفت، معاويه‌اي‌ها شايعه‌اي پخش كردند مبني بر اينكه امام مجتبي سلام‌الله‌عليه قرارهاي صلح را گذاشته‌اند و اين مطلب را به جانشين عبيد الله بن عباس يعني قيس بن سعد كه حالا ديگر فرمانده لشگر امام سلام‌الله‌عليه بود رساندند؛ اما او متزلزل نشد و بر ايمان خود استوار ماند؛ صحنه را تصور بفرمائيد؛ عبيد الله بن عباس فرمانده سپاه امام به بهانه اين شايعه و به طمع پول‌هاي وعده‌ داده شده با جمع زيادي از سربازان رفته‌اند و امام هم كه در ساباط تشريف داشتند؛ محكم ماندن قيس بن سعد در برابر اين وسوسه‌هايي كه شرايط را براي سوء ظن نسبت به امام سلام‌الله‌عليه علي الظاهر فراهم كرده بود، خيلي خيلي زيباست.

و نظر كردم به اينكه امروز گاهي به كمترين از اين، به تحريك شيطان لعين نسبت به مولاي خود سلام‌الله‌عليه گاهي العياذ بالله سوء ظن داريم؛ در همه شبهات و مشكلات و اتفاقات و حرف‌هايي كه اتفاقاً ممكن است از اطرافيان موجه خود بشنويم و ببينيم، اصل اساسي و لايتغير اينست كه

يا صاحب الزمان؛

فالحق ما رضيتموه و المعروف ما امرتم به.

آنچه آن خسرو كند شيرين بود.

 

و مواجه شده‌ايم احتمالاً با چنين حالاتي و فقط اينكه

 

خدايا عافني مما امتحنت به خلقك.

مرا عافيت ده در آنچه خلقت را بدان مي‌آزمايي.

 

دوم) معترضان: و برخي شيعيان نيز بعد از صلح به امام مجتبي سلام‌الله‌عليه معترض بودند و در اين حال امام حسن سلام‌الله‌عليه با لحن الوالد الشفيق به آنها مي‌فرمودند كه اين صلح براي ابقاي آنها بوده است؛ عبارات مختلفي كه از امام مجتبي سلام‌الله‌عليه در اين زمينه رسيده است متنوع است كه گويي به افراد مختلف بوده است اما در همه آنها لحن حضرت، لحن الوالد الشفيق نسبت به فرزند بهانه‌گير جاهلي است كه البته همچنان فرزند است.

و حالا گاهي ما در آنچه برايمان روي مي‌دهد با ادبيات معترضانه‌اي به مولاي خود، مولاي مهربانمان، عرض حاجت و نياز داريم كه پسنديده نيست؛ چنانكه وقتي به آنها نظر مي‌كنيم رفتارشان را قابل انتقاد مي‌دانيم.

خدايا

لين قلبي لولي امرك.

قلب مرا در برابر ولي امرت، نرم و خاضع و خاشع بگردان.

 

و كمالات همگي رتبه‌بردار هستند؛ امروز در هر مرحله‌اي از لينت قلب در برابر امام عصر سلام‌الله‌عليه هستيم از خداوند مي‌خواهيم آن را بيشتر و بيشتر از قبل بفرمايد؛ يعني لين قلبي به اين معني نيست كه گوينده اين كلام، لزوماً نسبت به مولاي خود قسي القلب باشد بلكه اين نرم‌شدن قلب در برابر امام عصر سلام‌الله‌عليه را هر روز بيش از پيش مي‌خواهيم.

 

يا رب محمد اغضب اليوم لمحمد و لابرار عترته.