بسم الله الرحمن الرحيم و الحمد لله علي الولاية.
السلام عليك يا مولاي يا صاحب الزمان.
لعن الله اعدائكم من الجن و الانس اجمعين
بابي انت و امي و نفسي لك الوقاء و الحمي
خوانم دعا براي ظهورت امام عصر
با اينكه حبس گشته دعا يابن فاطمه
سلام عليكم و رحمة الله.
خواسته ما كه خداوند متعال ما را در صداقت قلبي نسبت به آن موفق بدارد اينست كه:
اللهم اجعلني من المستشهدين بين يديه طائعاً غير مكره في الصف الذي نعت اهله في كتابك فقلت صفاً كانهم بنيان مرصوص علي طاعتك و طاعة رسولك عليه و آله السلام
خدايا مرا جزء شهادت طلبان در محضر امام عصر سلاماللهعليه قرار ده؛ گروهي كه با تمايل قلبي خود آماده شهادتاند نه آنانيكه به اكراه به آن تن دادهاند؛ در آن گروهي كه آنان را در كتاب خود وصف فرمودي و چنين فرمودي كه صفوفي چون ستونهايي نفوذناپذير؛ به نيت اطاعت تو و رسولت كه عليه و آله السلام.
سرمايه ما جان ماست كه اگر بپذيرند محضر مولايمان سلاماللهعليه تقديم خواهيم كرد؛ اما حقيقت مطلب اينست كه اين وجود من و جان من به كاري نميآيد؛ همين الان در غيبت صاحب الزمان سلاماللهعليه و عجلاللهتعاليفرجهالشريف چه خيري براي خودم اولاً و براي شيعيان و ديگران دارم؟ يعني اصلاً چه دارم و دامنه داشتههايم چقدر است؟ و اگر اندكي داريم و اندكي موفقيم در برخي امور خير [به فضل خداوند متعال]، دامنه و وسعت آن چقدر است؟
با اين فقر مطلق و عدم قدرتي كه خودم اگر واقعي نظر كنم آن را مييابم، گاهي دعاي قلبي ما و آنچه در ذهن ما نسبت به تعجيل در فرج صاحب الزمان سلاماللهعليه ميگذرد "فقط" اينست كه:
و اذن له في جهاد عدوك و عدوه
خداوندا به او در جهاد دشمن خودت و دشمن ايشان، اذن بفرما.
يعني اين فراز دعاي شريف در اثر برخي از تبليغات چنان در ذهن ما نشسته است كه گويي امر ظهور حضرت ولي عصر سلاماللهعليه و عجلاللهتعاليفرجهالشريف فقط محتاج اذن ظهور است؛ و باقي كارها را ياوران حضرت كه اتفاقاً صادقانه مشتاق شهادت هستند به سامان خواهند رساند.
اين نوع خواستن با قرآن و ادعيه كمي زاويه دارد؛ آنچه ما ميخواهيم هم اذن ظهور است و هم "نصر عزيز" خداوند متعال. تا همين اواخر خودم كمتر متذكر اين معنا بودم و در واقع درخواست قلبيام فقط "عجل فرجه" و "و اذن له في جهاد عدوك و عدوه" بود تا اينكه به تواتر اين مطلب [يعني درخواست نصرت خداوند متعال براي امام عصر سلاماللهعليه را] تقريباً در همه ادعيه مرتبط با امام عصر سلاماللهعليه و عجل الله تعالي فرجه الشريف و نيز در آيات قرآن و روايات ذيل آن متذكر شدم. به عبارت ديگر، اصل مطلب در فرج آلالله سلاماللهعليهم اجمعين نصرت خداوند متعال سلاماللهعليه است و در اين نصرت، مومنان مشتاق هم تمام تلاش خود را ميكنند تا در اين امتحان صادقانه عمل نمايند؛ صداقتي برخاسته از محبت ايشان به خداوند متعال و حجت او؛ كه اگر غير از اين بود و مثلاً قرار بود اصل موضوع ياوران باشند كه آن ياوران در غير زمان ظهور هم هستند اما جز به نصرت الهي كاري از پيش نخواهد رفت. اين يك توجه قلبي موحدانه واقعي است و جاي بهانهگيري براي بهانهگيران و سرزنش براي سرزنشكنندگان نيست كه بل الانسان علي نفسه بصيرة.
در اين ادعيه از خداوند متعال ميخواهيم كه دشمنان خود و وليش را به دست ايشان نابود بفرمايد؛ اينگونه دعا كردن و طلب از خداوند متعال، طلب خاضعانه صادقانه مبني بر اينكه نصر خود را برساند تا دشمنان خود را نابود بفرمايد، گاهي در ما مغفول است و چه بسا به خاطر دور شدن از فضاي بندگي باشد. منظور كسي كه اين نوع دعا را ميكند اين نيست كه اذهب انت و ربك فقاتلا انا هاهنا قاعدون [چنانكه بني اسرائيل به حضرت موسي علي نبينا و آله و عليهالسلام گفتند] كه او صادقانه ميخواهد كه اللهم اجعلني من المستشهدين بين يديه؛ بلكه توجهي است واقعي كه امر، امر خداوند متعال است و اين را نبايد از ياد برد.
خداوند متعال در سوره انفال ميفرمايد:
وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَكِیمٌ [انفال-10]
و نصري نيست جز از جانب خداوند؛ قطعاً خداوند شكستناپذير حكيم است.
و در قرآن به داستان انبياء نيز كه توجه فرمائيد همه جا صحبت از نصر خداوند است و وعده قطعي خداوند كه هماره در قرآن حكيم تكرار شده است به زبانهاي مختلف و در مناسبتهاي مختلف كه:
و كان حقا علينا نصر المومنين
سبحان ربنا ان كان وعد ربنا لمفعولا
الا ان نصر الله قريب
و حالا روزي خواهد آمد كه در آن مومنين به نصر الهي شادمان خواهند شد.
و يوْمَئِذٍ یفْرَحُ الْمُؤْمِنُونَ بِنَصْرِ اللَّهِ [سوره روم-4]
و در آن روز مومنون به نصر خداوند شادمان ميشوند.
و ذيل اين آيه شريف در تفسير برهان هم عبارت عند قيام القائم [سلاماللهعليه] آمده است و هم عبارت في قبورهم بقيام القائم [عجلاللهتعاليفرجهالشريف]. و اين يعني مومنون چه احياء و چه اموات در آن روز خوشحالاند "بنصر الله".
و حالا درخواست نصرت الهي براي امام عصر سلاماللهعليه خواسته دائمي دائمي ما در همه دعاهاست:
-دعاي اللهم ادفع عن وليك:
وَانْصُرْهُ بِنَصْرِكَ الْعَزيزِ، وَاَيِّدْهُ بِجُنْدِكَ الْغالِبِ، وَقَوِّهِ بِقُوَّتِكَ، وَاَرْدِفْهُ بِملائِكَتِكَ
و ياريش كن به يارى شكستناپذيرت و تائيدش بفرما به لشگر پيروزمندت و نيرومندش كن به نيرويت و فرشتگانت را پشت سرش بدار
- دعاي عصر جمعهها [اللهم عرفني نفسك]
اَللّهُمَ عَجِّلْ فَرَجَهُ، وَاَيِّدْهُ بِالنَّصْرِ
- صلوات ابوالحسن ضراب اصفهاني
اَللّهُمَّ اَعِزَّ نَصْرَهُ
- دعاي افتتاح
اَللّهُمَّ اَعِزَّهُ وَاَعْزِزْ بِهِ، وَانْصُرْهُ وَانْتَصِرْ بِهِ، وَانْصُرْهُ نَصْراً عَزيزاً، وَافْتَحْ لَهُ فَتْحاً يَسيراً، وَاجْعَلْ لَهُ مِنْ لَدُنْكَ سُلْطاناً نَصيراً.
- دعاي روزهاي ماه مبارك رمضان
يا أَحَدُ يَا صَمَدُ يَا رَبَّ مُحَمَّدٍ اغْضَبِ الْيَوْمَ لِمُحَمَّدٍ وَ لِأَبْرَارِ عِتْرَتِهِ...اسْأَلُكَ أَنْ تَنْصُرَ وَصِيَّ مُحَمَّدٍ وَ خَلِيفَةَ مُحَمَّدٍ وَ الْقَائِمَ بِالْقِسْطِ مِنْ أَوْصِيَاءِ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ اعْطِفْ عَلَيْهِمْ نَصْرَك
- دعاي بعد از زيارت آل ياسين
اللهم انصره
- اللهم كن لوليك ... ناصراً
- دعاي اللهم اصلح عبدك و خليفتك بما اصلحت به انبيائك و رسلك.
و يومئذ يفرح المومنون بنصر الله
و ما النصر الا من عند الله.
انه كان منصوراً...
و چه شكوهمند است درخواست هميشگي و انتظار پراميد ما براي رسيدن نصر الهي كه آن روز، روز شادي حضرت صديقه كبري سلاماللهعليها است.
يا رب محمد اغضب اليوم لمحمد و لابرار عترته.